Címlap
Jegyzet
Mezőberény
Videó vadász
delkelet.,c8.hu
Fórum
Sziréna
Humor
Nyílt tér
Múltjelen
Hangoskönyv
Kisváros
Hírfolyam







Álláshalmozó
fideszes képviselő
jelöltek
Szerkesztőségünkhöz az alábbi közleményt juttatta el Jobbik a mai napon: A Jobbik elérte, hogy a cigánybűnözés problémája ma már nem tabutéma, s az emberek többsége tudja, mi az igazság. Bár a megoldás még a Jobbikra vár, a politikai döntéshozatalba kerülésig a közbeszédet egy új témára szeretnénk terelni: a politikusbűnözésre. Az áprilisi választásokig minden kedden közleményt adok ki a közélet megtisztításához szükséges programpontjainkból. Elsőként a politikusbűnözés egy törvényesített formáját, a ? Jobbiknál tiltott ? pozícióhalmozást veszem célkeresztbe, mivel a Fidesz hétfőn véglegesített 176 jelöltjének négyötöde arcátlan politikai álláshalmozó (kíván lenni). Bűnt elkövetni mulasztással is lehet; a mamelukok semmittevése, cinkos hallgatása hasonlóan nagy kárt okoz hazánknak, mint pl. a korrupció. Egy országgyűlési képviselőnek főállásnyi feladata volna, a tisztességes munka teljes embert igényelne. Ezzel szemben az a rossz szokás alakult ki már-már normaként, hogy egy honatya másodállásban polgármesterként vagy települési önkormányzati képviselőként, esetleg még a megyei közgyűlés tagjaként is fizetést vesz fel. Jó példa erre Pokorni Zoltán Fidesz-alelnök, aki országgyűlési és fővárosi közgyűlési képviselő, sőt még XII. kerületi polgármester is. A Fidesz 176 képviselőjelöltje közül egy gyors vizsgálat alapján legalább 135-nek van más közpénzből fizetett pozíciója. A párt honlapján lévő személyleírások persze sok tisztséget eltitkolnak, de pusztán a fővárosi és megyei közgyűléseket, valamint ? csak akiknél más poszt nem volt felsorolva ? a választókerületek központjának önkormányzatát vizsgálva 45 jelölt esetében derül ki, hogy valami közfunkciót elhallgat a Fidesz. Alább a kiegészítések listája, és azon 41 jelölté, akinél egy ilyen felületes vizsgálat nem mutat ki álláshalmozást. E fideszeseket egyelőre megilleti az ártatlanság vélelme, persze ők is lehetnek önkormányzati képviselők akár választókerületük egy másik településén, vagy ?dolgozhatnak? külsős bizottsági tagként (a Jobbik várja a lakossági bejelentéseket róluk). A Jobbik Magyarországért Mozgalom az elburjánzott politikusi gátlástalanság miatt törvényben tiltaná meg a politikusi pozícióhalmozást, de addig is jó példával jár elöl: a jobbikos jelölteknek a párt Alapszabálya zárja ki, hogy országgyűlési képviselőségük mellett polgármesterek, önkormányzati képviselők vagy akár külsős szakértők legyenek. A Jobbik ugyanezt várja a többi párttól is, melyek nem véletlenül tűrték, hogy a BKV vezérigazgatója is 19 másik helyről kapjon fizetést. Ők sem különbek. Novák Előd, a Jobbik alelnöke 30/358-27-23, novak.elod@jobbik.hu A fidesz.hu jelöltleírási listájából kimaradt pozíciók: Fónagy János valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Németh Szilárd valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Pokorni Zoltán valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Kocsis Máté valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Németh Zoltán valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Riz Levente valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Wintermantel Zsolt valójában fővárosi közgyűlési képviselő is Gyopáros Alpár valójában Győr-Moson-Sopron megyei közgyűlési képviselő is Dr. Nagy István valójában Győr-Moson-Sopron megyei közgyűlési képviselő is Michl József valójában Komárom-Esztergom megyei közgyűlési képviselő is V. Németh Zsolt valójában Vas megyei közgyűlési képviselő is Dr. Kovács Zoltán valójában Veszprémi megyei közgyűlési képviselő is Tessely Zoltán valójában Fejér megyei közgyűlési képviselő is Karvalics Ottó valójában Somogy megyei köz gyűlési képviselő is Hirt Ferenc valójában Tolna megyei közgyűlési képviselő is Potápi Árpád valójában Tolna megyei közgyűlési képviselő is Földi László valójában Pest megyei közgyűlési képviselő is Hoffman Pál valójában Pest megyei közgyűlési képviselő is Bányai Gábor valójában Bács-Kiskun megyei közgyűlési képviselő is Font Sándor valójában Bács-Kiskun megyei közgyűlési képviselő is Lukács László valójában Bács-Kiskun megyei közgyűlési képviselő is Balázs József valójában Heves megyei közgyűlési képviselő is Tállai András valójában Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közgyűlési képviselő is Dr. Czomba Sándor valójában Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlési képviselő is Fülöp István valójában Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlési képviselő is Dr. Karakó László valójában Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlési képviselő is Dr. Simon Miklós valójában Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlési képviselő is Dr. T ilki Attila valójában Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei közgyűlési képviselő is Boldog István valójában Jász-Nagykun-Szolnok megyei közgyűlési képviselő is Sági István valójában Jász-Nagykun-Szolnok megyei közgyűlési képviselő is Arnóth Sándor valójában Hajdú-Bihar megyei közgyűlési képviselő is Dr. Tiba István valójában Hajdú-Bihar megyei közgyűlési képviselő is Bodó Imre valójában Csongrád megyei közgyűlési képviselő is Dr. Hoppál Péter valójában pécsi önkormányzati képviselő is Pichler Imre valójában szigetvári önkormányzati képviselő is Dr. Zombor Gábor valójában kecskeméti polgármester is Menczer Erzsébet valójában óbudai önkormányzati képviselő is Dr. Illés Zoltán valójában terézvárosi önkormányzati képviselő is Dr. Kupper András valójában újbudai önkormányzati képviselő is Spaller Endre valójában zuglói önkormányzati képviselő is László Tamás valójában XV. ker. önkormányzati képviselő is Dr. Kovács Józs ef valójában gyulai önkormányzati képviselő is Dr. Cser-Palkovics András valójában székesfehérvári önkormányzati képviselő is Dr. Vitányi István valójában berettyóújfalui önkormányzati képviselő is Dr. Heintz Tamás valójában kaposvári önkormányzati képviselő is Talán nem politikai álláshalmozó (aki mégis tud valami közpénzből fizetett állásáról, küldje el a politikusbunozes@jobbik.hu címre!): - Tiffán Zsolt Baranya megye 06 OEVK, Siklós 44 éves, nős, két gyermek édesapja, borász, a Fidesz Baranya megyei elnöke - Dr. Horváth Zsolt Bács- Kiskun megye 02 OEVK, Kecskemét 45 éves, nős, két gyermek édesapja, orvos, országgyűlési képviselő - Lezsák Sándor Bács- Kiskun megye 03 OEVK, Tiszakécske 60 éves, nős, három gyermek édesapja, tanár, országgyűlési képviselő, a Magyar Országgyűlés alelnöke, a Nemzeti Fórum elnöke - Balogh József Bács- Kiskun megye 04 OEVK, Kunszentmiklós 47 éves, hat gyermek édesapja, mezőgazdasági vállalkozó, országgyűlési képviselő - Dr. Semjén Zsolt Bács- Kiskun megye 07 OEVK, Kalocsa 47 éves, nős, három gyermek édesapja, teológus-szociológus, egyetemi docens, országgyűlési képviselő, a KDNP elnöke - Zsigó Róbert Bács- Kiskun megye 09 OEVK, Baja 42 éves, nős, három gyermek édesapja, személyügyi szervező, országgyűlési képviselő - Dr. Balsai István Budapest 02 OEVK, II. kerület 62 éves, nős, két gyermek édesapja, jogász, országgyűlési képviselő - Rónaszékiné Keresztes Mónika Budapest 09 OEVK, VII. kerület 47 éves, férjezett, 7 gyermek édesanyja, tanár - Dr. Rétvári Bence Budapest 15 OEVK, XI. kerület 30 éves, nős, jogász, országgyűlési képviselő - Dr. Orbán Anita Budapest 16 OEVK, XI. kerület 35 éves, férjezett, három gyermek édesanyja, kül-és energiapolitikai szakértő, PhD. - Simonka György Békés megye 07 OEVK, Mezőkovácsháza 35 éves, gazdasági igazgató - Dr. Nagy Kálmán Borsod-Abaúj-Zemplén megye 03 OEVK, Miskolc 63 éves, nős, két gyermek édesapja, osztályvezető főorvos, országgyűlési képviselő - Dr. Mengyi Roland Borsod-Abaúj-Zemplén megye 12 OEVK, Tiszaújváros 34 éves, jogász - Dr. Bohács Zsolt Csongrád megye 03 OEVK, Szeged 45 éves, nős, egy gyermek édesapja, jogász, kenu világbajnok - Vincze László Csongrád megye 04 OEVK, Csongrád 57 éves, özvegy, két gyermek édesapja, tanár, országgyűlési képviselő - Farkas Sándor Csongrád megye 05 OEVK, Szentes 56 éves, nős, két gyermek édesapja, üzemmérnök, országgyűlési képviselő - Ivanics Ferenc GYMS megye 06 OEVK, Kapuvár 45 éves, nős, három gyermek édesapja, országgyűlési képviselő - Dr. Pósán László Hajdú-Bihar megye 01 OEVK, Debrecen 44 éves, nős, egy gyermek édesapja, egyetemi tanár, országgyűlési képviselő - Márton Attila Hajdú-Bihar megye 07 OEVK, Hajdúszoboszló 46 éves, nős, közlekedési üzemszervező, országgyűlési képviselő - Horváth László Heves megye 02 OEVK, Pétervására 47 éves, nős, egy gyermek édesapja, tanár - Dr. Szabó Tamás Jász-Nagykun-Szolnok megye 01 OEVK, Jászberény 52 éves, nős, négy gyermek édesapja, orvos - Varga Mihály Jász-Nagykun-Szolnok megye 08 OEVK, Karcag 44 éves, nős, három gyermek édesapja, közgazdász, országgyűlési képviselő, a Fidesz alelnöke - Dr. Nagy Andor Nógrád megye 03 OEVK, Szécsény 46 éves, nős, két gyermek édesapja, jogász, országgyűlési képviselő - Balla Mihály Nógrád megye 04 OEVK, Balassagyarmat 44 éves, nős, két gyermek édesapja, tanár, országgyűlési képviselő - Harrach Péter Pest megye 01 OEVK, Szob 62 éves, nős, három gyermek édesapja, teológus, a KDNP alelnöke, országgyűlési képviselő, a Magyar Országgyűlés alelnöke - Czerván György Pest megye 06 OEVK, Nagykáta 50 éves, nős, két gyermek édesapja, agrárközgazdász, országgyűlési képviselő - Gulyás Dénes Pest megye 10 OEVK, Pilisvörösvár 55 éves, nős, három gyermek édesapja, egyetemi tanár, operaénekes, országgyűlési képviselő - Pánczél Károly Pest megye 13 OEVK, Ráckeve 48 éves, nős, egy gyermek édesapja, tanár, országgyűlési képviselő - Dr. Grúber Attila Somogy megye 03 OEVK, Siófok 51 éves, nős, négy gyermek édesapja, jogász, országgyűlési képviselő - Móring József Attila Somogy megye 04 OEVK, Balatonboglár 41 éves, nős, két gyermek édesapja, gyógypedagógus, tanító, országgyűlési képviselő, a Magyar Országgyűlés jegyzője - Szászfalvi László Somogy megye 05 OEVK, Marcali 48 éves, nős, három gyermek édesapja, református teológus, országgyűlési képviselő - Dr. Kovács Ferenc Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 01 OEVK, Nyíregyháza 49 éves, nős, három gyermek édesapja, jogász - Dr. Budai Gyula Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 04 OEVK, Nagykálló 46 éves, két gyermek édesapja, jogász, a MAGOSZ szövetségi igazgatója - Tóth Ferenc Tolna megye 02 OEVK, Paks 59 éves, nős, két gyermek édesapja, közgazdasági szakokleveles üzemmérnök, országgyűlési képviselő - Hirt Ferenc Tolna megye 05 OEVK, Tamási 42 éves, egy gyermek édesapja, vállalkozó, országgyűlési képviselő - Dr. Puskás Tivadar Vas megye 01 OEVK, Szombathely 57 éves, nős, két gyermek édesapja, mentőorvos, főiskolai docens, országgyűlési képviselő - Dr. Hende Csaba Vas megye 02 OEVK, Szombathely 49 éves, nős, két gyermek édesapja, jogász, országgyűlési képviselő, a Magyar Országgyűlés jegyzője - Básthy Tamás Vas megye 03 OEVK, Kőszeg 66 éves, nős, négy gyermek édesapja, agrármérnök és vállalatgazdasági szakmérnök, országgyűlési képviselő - Ékes József Veszprém megye 01 OEVK, Ajka 58 éves, nős, három gyermek édesapja, kereskedelmi menedzser, EU szakértő, országgyűlési képviselő - Dr. Horváth Zsolt Veszprém megye 06 OEVK, Veszprém 40 éves, egy gyermek édesapja, Európa jogi szakjogász, országgyűlési képviselő - Dr. Navracsics Tibor Veszprém megye 07 OEVK, Veszprém 43 éves, nős, két gyermek édesapja, a politkatudományok doktora, egyetemi docens, országgyűlési képviselő, a Fidesz országgyűlési frakciójának vezetőj Bajnai Gordon szerint
washingtoni látogatása
eredményes volt
Nagyon sok, Magyarország szempontjából fontos témában sikerült konkrét ígéreteket kapni vagy megoldási utat találni. Erről maga a miniszterelnök beszélt magyar újságíróknak szombaton egy sajtóreggelin, hazautazása előtt néhány órával. A terítékre került fontos témák közül kiemelte az afganisztáni csapaterősítéshez nyújtandó magyar hozzájárulást, a Nyugat-Balkán euroatlanti integrációjának magyar támogatását, valamint az energiabiztonság kérdését. Kifejtette: a konkrét kérdések mellett útjának másik célja az volt, hogy elmondja, "Magyarországnak most van egy sztorija, amely sok elemében pozitívan elmondható, ennek tudatosításával próbáltuk formálni a Magyarországról kialakult képet". Mint mondta, "csak pozitív visszajelzést kaptunk azzal kapcsolatban, amilyen gazdaságpolitikai útra most az ország rátért". A miniszterelnök elmondta: a szélsőjobb erősödésének kérdéséről partnerei "képben voltak", azt aggasztó, de nem kifejezetten magyar jelenségnek tartják. A Jobbik, a Magyar Gárda és a roma gyilkosságok ügye, mint szélsőséges, kisebbségellenes jelenségek szerinte foglalkoztatják az amerikai közvéleményt. Sok kérdést kapott ezzel kapcsolatban, Amerika várja a magyar demokratikus közép együttes fellépését. Hozzáfűzte, nagyon sok múlik a választásokon, azon, hogy milyen összetételű parlament és mozgásterű kormány jön majd létre, Amerikában egyfajta kivárás érzékelhető. Megnyugtatta partnereit, hogy Magyarországon stabil, működő demokrácia van, de nem rejtette véka alá, ő is aggódik a szélsőséges megnyilvánulások miatt. A szlovákiai államnyelvtörvény körüli helyzet értékelése több találkozón is felmerült. A kormányfő azt mondta, ismertette a magyar álláspontot, sok volt a szolidaritási megnyilvánulás. Kongresszusi találkozóin partnerei kifejezték: elfogadhatatlan a 21. században, hogy embereket vagy szervezeteket azért akarjanak megbüntetni, mert anyanyelvüket használják kisebbségként. "A pénzbüntetés lehetősége itt nagy aggodalmat, értetlenséget vagy ellenérzést vált ki, ellenkezik a demokratikus alapelvekkel" - mondta, hozzátéve, többen már eljártak szóban vagy írásban, a kérdést nem egyszerűen Magyarország, hanem az általános emberi jogi elvek miatt napirenden fogják tartani. Arra a kérdésre, felvetődött-e a megbeszéléseken, hogy kormányának már csak fél éve van hátra, úgy felelt: a kormányzati tárgyalásokon ez nem került elő, "az Egyesült Államok nyilván a mindenkori magyar kormánnyal tárgyal". A befektetői egyeztetéseken a kérdés úgy vetődött fel, hogy fennmarad-e a megkezdett, gyorsan, pozitív eredményeket hozó gazdaságpolitika. A legnagyobb ellenzéki párt ezzel kapcsolatos nyilatkozatai miatt Washingtonban aggodalom érezhető, vajon letérés következik-e be a mindenki által jónak tartott pályáról. Elmondta, nyugtatta a befektetőket: nem lát olyan racionális mozgásteret, amelyben, akárki is nyeri a választásokat, alapvetően el lehetne térni a jelenlegi iránytól. A kormányfő azt is elmondta, meghívta Budapestre Peter Orszagot, a Fehér Ház költségvetési hivatalának igazgatóját, akivel Joe Biden alelnökkel való pénteki megbeszélése előtt találkozott. Az Obama-adminisztráció egyik vezető tisztviselője - aki nem magyarosan, hanem "Orzegnak" ejti nevét - azt mondta, szívesen elutazik Budapestre, utalva arra, hogy ő második generációs amerikai, szülei Magyarországon születtek. Bajnai Gordon elutazása előtt megtekintette az őrségváltást az Arlingtoni Nemzeti Temetőben, ahol katonai tiszteletadás mellett koszorút helyezett el az ismeretlen katonák emlékművénél, majd megkoszorúzta Julius Stahel és Alexander Sandor Asbóth magyar származású polgárháborús vezérőrnagyok sírját. Szétfűrészelték a Jobbik
felszentelt keresztjét
A Jobbik Pomázi Alapszervezete döbbenettel értesült, hogy december 2-áról 3-ára virradó éjjel a múlt szombaton felállított ádventi keresztünket ismeretlenek a sötétség leple alatt fűrésszel szétvágták, és szétszórták darabjait a helyszínen, a pomázi állomáson. A keresztállításra törvényes engedélyek birtokában, ünnepi műsor keretében került sor, és katolikus pap áldotta meg. Az eseményen résztvevőket a helyi szervezők az ádventi ünnepkör jegyében megvendégelték, és a nagy számban kivezényelt rendőri erők sem állítottak elő senkit a Magyar Gárda tagjai közül, eljárást sem indítottak. A látszólagos nyugalmat törte össze a mostani gyűlölet-bűncselekmény, amely az országban még túlnyomó többségben lévő keresztény emberek arculcsapása. Persze nem felejtjük el azt sem, hogy pár évvel ezelőtt büntetlenül fejezhette ki miden keresztényt kiirtani akaró vágyát Bajtai Zoltán a Tilos Rádióban, hiába hívta fel erre a figyelmet és kezdeményezett eljárást a Jobbik Magyarországért Mozgalom. Akkor a keresztény egyházak hallgattak, remélhetőleg most már nem felejtik el felemelni a hangjukat az aggasztó jelenségek ellen. Érdekes háttérként szolgál az ügyhöz, hogy Horváthné Dióssy Viktória, a Pomázon még működő SZDSZ elnöke már a keresztállítás során is hírt adott magáról, amikor gépkocsijával többször elhaladva az ünnepély mellett, dudálva és átkozódva próbálta azt megzavarni. A jelenlévő rendőri erők ezért igazoltatták is a helyi képviselő asszonyt. A csütörtök reggeli bűnügyi helyszínelés során, amikor a Jobbik megtette a feljelentését rongálás miatt ismeretlen tettes ellen, a Gárda- és Jobbik-fóbiás nő visszatért a tett helyszínére. Pomázon már évek óta tart a folyamat, amelynek keretében a helyi SZDSZ, és a főleg a szerb közösség soraiból verbuválódott MDF minden lehetséges fórumon fellép a magyar hagyományok életben tartása és a Jobbik által szervezett megemlékezések ellen. Több pénz
az önkormányzatoknak
A kormány támogatta azt a szocialista frakció által benyújtott, az önkormányzatok kérésének is megfelelő költségvetési módosító indítványt, amely a legegyszerűbb formában biztosítja és meg is növeli a gyermekétkeztetésre biztosított forrásokat. Ezzel a döntéssel - az eredeti tervekkel ellentétben - nem lesz pályázati rendszer, 2010-ben is normatíva útján garantálja a kormány a gyermekétkeztetés fedezetét. Jövőre az intézmények az ingyenes és kedvezményes étkeztetésre jogosult gyermekek után nemcsak hogy megkapják az idei normatívát, tehát éves szinten 65 ezer forintot, hanem még ki is terjesztik az eddig csak 6. osztályos korig járó támogatást a 7. osztályos tanulókra is. Erre a célra az eredetihez képest további 17 milliárd forint jut (Miniszterelnökség céltartaléka (12 milliárd forint); az önhiki támogatás (2 milliárd forint); önkormányzati létszámleépítési támogatás (3 milliárd forint). - A két tanítási nyelvű oktatás támogatásának növelésére az eredeti előterjesztéshez képest 300 millió forint többlet jut (forrása a Miniszterelnökség céltartaléka). -A sztrájkbizottsággal kötött megállapodás alapján megállapított kereset-kiegészítés kifizetéséhez szükséges fedezet ? 22 milliárd forint ? biztosítása (az összeg forrása a Miniszterelnökség céltartaléka). -A közoktatási informatikai fejlesztési feladatok (meglévő berendezések, felszerelések, taneszközök korszerűsítésére, informatikai fejlesztésére igényelhető) támogatását növelő 3 milliárd forint szintén a helyi önkormányzatok forrásait növeli (forrás Miniszterelnökség céltartaléka) -Szintén az önkormányzatok forrásait növeli az a módosító indítvány, amely a korai fejlesztés, gondozás támogatásáról, 2009. évi szintjének megőrzéséről (36,5 millió forint, forrásául a KEKKH dologi kiadásai szolgálnak); illetve az alapfokú művészeti oktatás támogatásának növeléséről (900 millió forint, az egyetemek, főiskolák támogatásának terhére) rendelkezik. - A helyi önkormányzatok számára biztosított többletforrások összege összesen 43,4 milliárd forint (43 436,5 millió forint). Oktatási-kulturális támogatás - 1 milliárd forint többlet jut a PPP konstrukcióban megvalósított oktatási és kulturális intézmények többletkiadásainak támogatására (forrás a Miniszterelnökség céltartaléka). Az egészségügy forrásait növelő támogatások - A kormány és a kórházak között létrejött megállapodás értelmében jövőre 38 milliárd forinttal több forráshoz jut a kórházi szakellátás (a gyógyító-megelőző ellátások támogatása) (forrása: a Miniszterelnökség céltartaléka (16 milliárd Ft); az "Egészségügyi finanszírozás váltással kapcsolatos bevételek" (22 milliárd Ft)) - A nagyobb forgalmú gyógyszertárak által fizetendő szolidaritási díj növeléséből származó többletbevételből 30 millió forint kerül átadásra a kisforgalmú gyógyszertárak támogatásának növelésére. A fogyatékosok támogatásának növelése - A fogyatékos szervezetek és programok is több támogatáshoz jutnak az elfogadott módosítók nyomán. Az eredetileg tervezetthez képest 27,5 millió forinttal több jut az esélyegyenlőségét elősegítő programok támogatására és 222,5 millió forinttal több a fogyatékos szervezetek támogatására. (A 250 millió forint forrása: 100 millió a Miniszterelnökség céltartalékából, 150 millió a KEKKH dologi kiadásainak terhére). Egyéb támogatások növelése -A kormány az augusztusi 18%-os kulcsba sorolást követően tovább csökkenti a távhő és a megújuló hőenergia áfáját: januártól a kedvezményes, 5 százalékos áfakulcs alá kerül a távhő, ezzel kétmillió ember terhei csökkennek jelentősen. Az Országgyűlés még november elején döntött az intézkedés fedezetéül szolgáló 18 milliárd forint átcsoportosításáról (forrás: Miniszterelnökség céltartaléka). November 23-i módosítók (fejezeten belüli átcsoportosítások) - Jövőre indul el és a jelenlegi tervek szerint három évig működne az úgynevezett Kiút Program, közkeletű nevén a szegények bankja. A kísérleti projekt keretében vállalkozásindítási és vállalkozásélénkítési hitelhez juthatnak majd a nehéz helyzetben lévők. A parlamenti többség 135 millió forintot csoportosít át erre a célra a Szociális és Munkaügyi Minisztériumtól a 2010-es költségvetési módosító indítványok szavazásakor. A helyi önkormányzatok támogatásai közötti átcsoportosítások következtében több mint 900 millió forinttal nő a többcélú kistérségi társulások támogatására, 300 millió forinttal több jut az érettségi és szakmai vizsgák lebonyolításának támogatására, 600 millió forinttal több fordítható az esélyegyenlőséget segítő közoktatási feladatok támogatására, belterületi belvízrendezési célokra pedig 50 millió forint többlet használható fel. (mindezek forrása: a helyi önkormányzatok támogatásai fejezeten belüli átcsoportosítások (például ÖNHIKI támogatás, a megyei önkormányzatok SZJA részesedése, a körzeti igazgatás támogatása stb.) A kormány kiemelt célja a minőségi oktatás biztosítása és az esélyegyenlőség megteremtése. E célokat együttesen szolgálja az Útravaló Ösztöndíjprogram, amely a nehéz körülmények között élő, halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak nyújt segítséget. Az Országgyűlés 600 millió forint átcsoportosításáról döntött az Útravaló ösztöndíj program támogatására (forrása: egyetemek, főiskolák támogatása). 500 millió forint került átcsoportosításra ? a teljesítményértékelési rendszer alapján értékelt pedagógusok kiemelt munkavégzéséért megállapítható kereset-kiegészítésére felhasználható -teljesítmény motivációs pályázati alap támogatására (forrása: egyetemek, főiskolák támogatása). Lemondott
Draskovits Tibor
rendészeti miniszter
Váratlanul lemondott a rendészeti és igazsági miniszter. Kollégáitól személyes hangú levélben búcsúzott. Kedves Kollégám! A médianyilvánosságot megelőzve, első-kézből szeretnélek tájékoztatni arról, hogy tegnap a miniszterelnökkel megállapodtam a Kormányból való távozásomról, miniszteri megbízatásomról lemondtam. Hálás és büszke vagyok, hogy fontos posztokon szolgálhattam a Köztársaságot. Mély meggyőződésem, hogy a válságkezelő Kormány helyes úton indult és hasznos lépések sorát tette meg. Az IRM pedig ebből példásan vette ki a részét. Az első szó most a köszöneté. Köszönet Neked és mindazoknak, akik az elmúlt 22 hónapban keményen dolgoztak. Keményen és eredményesen. Jó érzéssel, emelt fővel vállalhatjuk azt a munkát, amit eskünk szerint az országért végeztünk. És tartozom magyarázattal is. Lemondásom indoka az, hogy a feladatot, melyre először Gyurcsány Ferenc, majd Bajnai Gordon megtisztelő felkérésére vállalkoztam, Veletek együtt jórészt elvégeztük. Mivel mindkét kormányba - hitem szerint - szakmai teljesítményem alapján, szakemberként kerültem, most, hogy a szakmai munka rovására a figyelem fokozatosan egyre inkább a pártok politikai versengése felé fordul, úgy gondolom, e fontos tárca élén már nem rám van szükség. Közös munkánk idején lezárult a polgári jog egészének megújítása, és többszöri módosítások révén a büntetőjogot is új alapokra helyeztük. Modernizáltuk az állami szervek működését meghatározó közigazgatási, polgári és büntető eljárási törvényeket. Ezzel nagy lépést tettünk a kiszámíthatóbb, felelősebb állami működés, az eljárások gyorsítása érdekében. Teljes körűen megteremtettük az elektronikus ügyintézés jogszabályi feltételeit és kialakítottuk a bevezetés törvényi menetrendjét. Létrehoztuk a szabálysértési nyilvántartást, megújítottuk a bűnügyi nyilvántartást és az Országgyűlés előtt van a modern, digitális anyakönyvre való átállásról szóló javaslat. Rövidesen tárgyalhatja a Kormány az új büntetés-végrehajtási törvény tervezetét és kiadható a jogszabály-szerkesztésről szóló miniszteri rendelet, ami szilárd alapot képez a minőségi jogalkotás számára. Jogalkotási szakmai programunkból sajnos nem sikerült teljesíteni az igazságszolgáltatás reformjának továbbvitelét. Ennek szakmai javaslata elkészült, azzal a pártok tartalmilag jórészt egyetértettek, de a 2/3-os támogatás hiányzott. Sikerrel befejeztük a Rendőrség és a Határőrség integrációját. Kidolgoztuk a közbiztonság megerősítésének többlépcsős programjait: ennek szabályozási elemei teljes körűen megvalósultak, a rendőrségen belüli átcsoportosítás, kapacitásnövelés az év végéig befejeződik, a településőri program jelentős érdeklődést kiváltva jól indult. A Rendőrség az elmúlt időszakban sikerrel felderítette az első politikai és etnikai alapú terrorcsoportokat és valamennyi nagy érdeklődést kiváltott súlyos bűncselekmény gyanúsítottját, megtanulta kezelni a törvénysértésbe forduló utcai demonstrációkat. A bűncselekmények száma tovább csökkent, a csökkenés üteme nagyobb, mint a korábbi években. Áttörést értünk el a közlekedésbiztonság javításában: a 2001-2007 évek átlagához képest idén már 35%-kal csökken a balesetben elhunytak száma, 750 életet mentettünk meg így két év alatt. A kép persze árnyaltabb. Benne van a sok késői esti, hétvégi munka, a kemény viták, a minisztertől közvetve-közvetlenül kapott, hol udvarias, hol néha bántó kritika, a sok noszogatás: többet is, meg jobban is, meg gyorsabban is. Jól bírtátok, én meg sokat tanultam. Meg voltak persze kudarcok és kevésbé sikeres lépések is. És a kép teljességéhez tartozik, hogy annyi még a teendő, annyi az eddig ki nem használt lehetőség. Bőven van feladat a következő évekre is. Ezek miatt érdemes köztisztviselőnek lenni. Nem én lennék, ha nem lenne még most is két kérésem. Tekintet nélkül a változásra vigyük végig megkezdett ügyeinket, zárjuk le sikerrel a parlamentben most tárgyalt fontos törvényeinket, álljunk neki rögtön a végrehajtási rendeleteknek. Viselkedjünk, dolgozzunk tovább igazi profiként. Ha pedig a következő hetekben megtörténik a minisztercsere, bárki is követ ezen a poszton, kérlek segítsd legalább úgy, mint engem. Ha pedig van kedved egy kis oldott beszélgetésre, személyes búcsúra, akkor találkozzunk péntek este a Luca napi bulin. Én biztos ott leszek. Baráti üdvözlettel, Tibor Erdős
elégedetlen
a miniszter válaszával
Erdős Norbert országgyűlési képviselő kérdést intézett az egészségügyi miniszterhez az OEP javaslatterve kapcsán, amely a gyógyászati segédeszközök támogatási szabályainak megváltoztatásával foglalkozik. Először a képviselő a szakemberek azon felháborodását tolmácsolta a miniszter felé, hogy megint csupán egy hétvégét kaptak arra, hogy az említett tervezetet áttanulmányozzák és véleményezzék, ráadásul a Mindenszentek és Halottak Napjának hétvégéjét. Mivel a szakmai anyag az augusztusi drasztikus támogatáscsökkenéseket csupán az első lépcsőnek nevezi, méltán megijedhettek a szakemberek. Főleg, amikor azt írják: ,,a második lépcső a támogatási rendszer koncepcionálisan új alapokra helyezését jelenti." Csak néhány ízelítő ezekből az új alapokból: a műfogsorok normatív támogatásának 0%-ra csökkentése, az önmagukban rendelhető (tartozéknak nem minősülő), 24 hónapon túli kihordási idejű, 2000 forintnál alacsonyabb közfinanszírozási árú eszközök támogatásának megszüntetése, a mosási-zuhanyzási segédeszközök, valamint támasztóeszközök támogatásának megszüntetése. Ez valóban merőben új koncepció - mondta a képviselő. - Eddig támogatták a beteg embereket, ezek után pedig nem fogják. Ezután van bátorságuk a betegtudatosság fejlesztéséről beszélni - folytatta Erdős Norbert. - Azt írják: ,,Olyan támogatási és igénybe vételi konstrukciókat dolgozunk ki, amelyek biztosítják az eszközöket használó betegek érdekeltségét a minőségének megóvására, az eszközök funkcionalitásának kihasználására." Ez tudjuk, mit jelent. A betegek csillagászati áron és sokkal nehezebben juthatnak majd hozzá a segédeszközeikhez. Ráadásul arrogáns módon azt próbálják kifejezni, hogy a betegek a hibásak, mert nem vigyáztak kellőképpen az eszközeikre, és nem a funkciónak megfelelően használták. Mintha egy mozgáskorlátozott nem vigyázott volna a tolószékére! Végül a képviselő megkérdezte, hogy tényleg be akarják-e vezetni ezeket az új szabályozásokat, amelyek a szakmai kollégiumok szerint alapjaiban rengetnék meg a segédeszközhöz való hozzájutást a betegek számára? A miniszter válaszában elmondta, hogy a képviselő által elmondottak még nem lettek elfogadva, ezek csupán az OEP által javasolt ésszerűsítések, de azt is mondta, hogy a gyógyászati segédeszközök finanszírozása terén is szükség van racionalizálásra, de ennek részletei még kidolgozás alatt állnak. Erdős Norbert a válasz hallatán nem nyugodott meg, és ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz azért, hogy a gyógyászati segédeszközök finanszírozása legalább idei szinten maradjon. Az Új Magyarország
Fejlesztési Terv
nyertesei
a békési kistérségben
10 legnagyobb támogatott projekt Alintézkedés / Település Pályázó neve / Projekt megnevezése: Megítélt támogatás (Ft): DAOP 4.1.1/B Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése /Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás korszerűsítése / Kistérségi önálló járóbeteg szakrendelők fejlesztése Békés Békés Város Önkormányzata A Békés Kistérségi Komplex Járóbeteg-ellátó Központ korszerűsítése 528 411 694,00 DAOP 4.2.1/2F-2f Alapfokú nevelési-oktatási intézmények és gimnáziumok infrastruktúrájának fejlesztése Békés Békés Város ÖnkormányzataOM azonosító: 200901 Épületkorszerűsítés és eszközfejlesztés a Békési Kistérségi Iskola Dr. Hepp Ferenc Tagiskolájában 494 591 445,00 GOP 2.1.1-08/C Komplex vállalati technológia fejlesztés a hátrányos helyzetű kistérségekben Csárdaszállás CSÁRDA-TEX Ipari és Kereskedelmi Kft. Technológiai fejlesztés és eszközbeszerzés a CSÁRDA-TEX Kft.-nél a versenyképességének fokozása érdekében 170 805 433,00 DAOP 1.1.1/A Ipari területek, ipari parkok és vállalkozói inkubátorházak infrastrukturális fejlesztése Békés Békés Város Önkormányzata Békési inkubátorház létrehozása. 150 000 000,00 DAOP 2.1.1/D Bor- és pálinkaturizmushoz kapcsolódó kizárólag turisztikai célú infrastrukturális fejlesztések 100.000 euro támogatási összeg fölött Békés Körösök Völgye Natúrpark Egyesület Békési Szilvapálinka Út 106 754 301,00 KÖZOP 3.2.0/b-08 Projekt kivitelezés Békés Békés Város Önkormányzata Békés-Békéscsaba összekötő kerékárút III. (befejező) ütemének kivitelezése 104 805 000,00 DAOP 3.1.1/B Önkormányzati és állami tulajdonú belterületi valamint önkormányzati külterületi közutak fejlesztése Békés Magyar Közút Állami Közútkezelő, Fejlesztő, Műszaki és Információs Közhasznú TársaságMagyar Közút Kht. Békés Megyei Igazgatósága A 4644. sz. közút Békés belterületi szakaszának felújítása 101 792 243,00 GOP 2.1.1-08/B Komplex vállalati technológia fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára Mezőberény Csaba-Berényi Gépgyártó Kft. Csaba-berényi Gépgyártó Kft komplex vállalkozásfejlesztése 100 665 854,00 TÁMOP 3.3.2-08/2 Esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása Békés Békési Kistérségi Intézményfenntartó Társulás "Együtt egymásért" Békési kistérségi Intézményfenntartó Társulás az esélyegyenlőség megvalósításáért 82 822 904,00 GOP 2.1.1-09/B Komplex vállalati technológia fejlesztés mikro-,kis- és középvállalkozások számára Bélmegyer FATE Faipari Termékgyártó és Forgalmazó Kft. A FATE Kft. versenyképességének javítására irányuló technológiai korszerűsítés és infrastrukturális fejlesztés 66 478 192,00 Támogatott ÚMFT projektek listája Alintézkedés / Település Pályázó neve / Projekt megnevezése: Megítélt támogatás (Ft): DAOP 1.1.1/A Ipari területek, ipari parkok és vállalkozói inkubátorházak infrastrukturális fejlesztése Békés Békés Város Önkormányzata Békési inkubátorház létrehozása. 150 000 000,00 DAOP 2.1.1/D Bor- és pálinkaturizmushoz kapcsolódó kizárólag turisztikai célú infrastrukturális fejlesztések 100.000 euro támogatási összeg fölött Békés Körösök Völgye Natúrpark Egyesület Békési Szilvapálinka Út 106 754 301,00 DAOP 3.1.1/B Önkormányzati és állami tulajdonú belterületi valamint önkormányzati külterületi közutak fejlesztése Békés Magyar Közút Állami Közútkezelő, Fejlesztő, Műszaki és Információs Közhasznú TársaságMagyar Közút Kht. Békés Megyei Igazgatósága A 4644. sz. közút Békés belterületi szakaszának felújítása 101 792 243,00 DAOP 3.1.1/B Önkormányzati és állami tulajdonú belterületi valamint önkormányzati külterületi közutak fejlesztése Kamut Kamut Község Önkormányzata Kamut község közút hálózat rekonstrukciója 37 531 657,00 DAOP 3.1.2 Kerékpárút hálózat fejlesztése Békés Békés Város Önkormányzata Békést Muronnyal összekötő kerékpárút I. üteme 58 883 898,00 DAOP 3.2.1 Közösségi közlekedés fejlesztése Békés Békés Város Önkormányzata Fedett autóbuszvárók építése Békés bel- és külterületén 63 000 000,00 DAOP 4.1.1/B Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése /Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás korszerűsítése / Kistérségi önálló járóbeteg szakrendelők fejlesztése Békés Békés Város Önkormányzata A Békés Kistérségi Komplex Járóbeteg-ellátó Központ korszerűsítése 528 411 694,00 DAOP 4.1.3/A Szociális alapszolgáltatásokhoz és gyermekjóléti alapellátásokhoz való hozzáférés javítása és a szolgáltatások minőségének fejlesztése Köröstarcsa Köröstarcsa Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Köröstarcsa szociális alapszolgáltatásainak és gyermekjóléti alapellátásának kiterjesztése, hatékonyságának növelése az Alapszolgáltatási Központ infrastrukturális fejlesztése által 27 999 594,00 DAOP 4.1.3/B Közösségi terek és és információs pontok infrastrukturális fejlesztése Kamut Kamut Község Önkormányzata Kamut Község közösségi tér fejlesztése 41 415 667,00 DAOP 4.1.3/C Bölcsődei ellátást nyújtó intézmények fejlesztése és kapacitásának bővítése Békés Békés Város Önkormányzata Békés, bölcsőde fejlesztése 2. fordulóba léphet DAOP 4.1.3/C Bölcsődei ellátást nyújtó intézmények fejlesztése és kapacitásának bővítése Mezőberény Mezőberény Város Önkormányzat Képviselő-testülete Bölcsődei férőhelyszám növelése Mezőberényben 2. fordulóba léphet DAOP 4.2.1/2F Oktatásfejlesztés - Alapfokú nevelési-oktatási intézmények és gimnáziumok infrastruktúrájának fejlesztése Békés Békés Város ÖnkormányzataOM azonosító: 200901 Épületkorszerűsítés és eszközfejlesztés a Békési Kistérségi Iskola Dr. Hepp Ferenc Tagiskolájában 2. fordulóba léphet DAOP 4.2.1/2F-2f Alapfokú nevelési-oktatási intézmények és gimnáziumok infrastruktúrájának fejlesztése Békés Békés Város ÖnkormányzataOM azonosító: 200901 Épületkorszerűsítés és eszközfejlesztés a Békési Kistérségi Iskola Dr. Hepp Ferenc Tagiskolájában 494 591 445,00 DAOP 4.3.1 Akadálymentesítés Mezőberény Mezőberény Város Önkormányzata Kistérségi feladatokat is ellátó családsegítő- és gyermekjóléti szolgálat Mezőberény Petőfi u. 27. szám alatt található épületének fizikai és infokommunikációs akadálymentesítése. 10 000 000,00 GOP 1.3.1-07/1 Vállalati innováció támogatása Békés ROVÉRT Rovar- és Rágcsálóirtó Kft. KÖRNYEZETBIZTONSÁG ÉS CSÍPŐSZÚNYOGOK ELLENI VÉDELEM AZ EURÓPAI UNIÓ GYAKORLATÁBAN Alintézkedés / Település Pályázó neve / Projekt megnevezése: Megítélt támogatás (Ft): GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Békés Heal-Tech Elektronikai Termelő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. Heal-Tech Kft. hatékonyságot és exportot növelő automata beültető gépsorának megvásárlása 7 493 010,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Békés DEFI-DUO Szolgáltató Bt. A DEFI-DUO Bt. gépbeszerzése 14 001 820,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Békés SOUL & HOME Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Gépbeszerzés 14 240 000,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Mezőberény SPRINT Fuvarozó és Szolgáltató Kft. Hidraulikus rakodódaru beszerzése a Sprint Kft-nél 3 941 028,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Mezőberény DÉLVILL Dél-alföldi Villamos Hálózatszerelő és Kereskedelmi Kft. Eszközbeszerzés a DÉLVILL Kft.-nél 1 162 400,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Mezőberény Família 1997 Száraztészta Készítő Bt. Modernizációval a jobb minőségért - a Família Tészta eszközbeszerzése 6 420 422,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Mezőberény FÁBAFÉM Ipari és Kereskedelmi Bt. A Fábafém Bt. eszközbeszerzése 20 000 000,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Mezőberény "SZŐTT-KER" Kereskedelmi Bt. Gépbeszerzés a Szőtt-Ker Bt.-nél technológiai fejlesztés céljából 3 989 960,00 GOP 2.1.1-08/A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése Mezőberény BEFÉM Fa- és Fémmegmunkáló Kft. Felületkezelés technológiai fejlesztése a Befém Kft-nél 4 363 600,00 GOP 2.1.1-08/B Komplex vállalati technológia fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára Mezőberény Csaba-Berényi Gépgyártó Kft. Csaba-berényi Gépgyártó Kft komplex vállalkozásfejlesztése 100 665 854,00 GOP 2.1.1-08/C Komplex vállalati technológia fejlesztés a hátrányos helyzetű kistérségekben Csárdaszállás CSÁRDA-TEX Ipari és Kereskedelmi Kft. Technológiai fejlesztés és eszközbeszerzés a CSÁRDA-TEX Kft.-nél a versenyképességének fokozása érdekében 170 805 433,00 GOP 2.1.1-09/A Mikro-, kis- és középvállalkozások technológia fejlesztése Békés SOUL & HOME Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Faipari munkagép beszerzés 48 500 000,00 GOP 2.1.1-09/A Mikro-, kis- és középvállalkozások technológia fejlesztése Békés VASKER-PLUSZ Vashulladék Forgalmazó Kft. Technológiafejlesztés a Vasker-Plusz Kft. békési telepein 50 000 000,00 GOP 2.1.1-09/A Mikro-, kis- és középvállalkozások technológia fejlesztése Békés Wiener Center Termelő, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Caterpillar 432E árokásó-rakodógép beszerzése 12 242 200,00 GOP 2.1.1-09/A Mikro-, kis- és középvállalkozások technológia fejlesztése Békés OPTIGÉP Gépgyártó és Kereskedelmi Kft. Esztergagépek beszerzése az Optigép Kft. részére Alintézkedés / Település Pályázó neve / Projekt megnevezése: Megítélt támogatás (Ft): GOP 2.1.1-09/A Mikro-, kis- és középvállalkozások technológia fejlesztése Békés KÖRÖS ÉPKER Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Technológiai fejlesztés megvalósítása toronydaru beszerzésével a Körös &E






www.page.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!